Zakres działań DSS
Dział ds. Studiów – DSS – jest jednostką organizacyjną Uczelni właściwą do spraw związanych z obsługą administracyjną i raportowaniem procesów kształcenia oraz właściwą do administracyjnej obsługi studiów.
Zakres działania Działu ds. Studiów obejmuje:
1) zarządzanie programami studiów, studiów podyplomowych w uczelni na poziomie centralnym oraz współpraca z wydziałami i jednostkami administracji centralnej w tym zakresie;
2) zarządzanie innymi formami kształcenia (m.in. kursy dokształcające, szkolenia) na poziomie centralnym; współpraca z wydziałami i jednostkami administracji centralnej w tym zakresie;
3) opracowywanie lub wsparcie w opracowywaniu projektów przepisów wewnętrznych i innych dokumentów związanych z dydaktyką (m.in. w zakresie jakości kształcenia, regulaminu studiów, programów studiów, innych form kształcenia, ankietyzacji zajęć dydaktycznych, organizacji roku akademickiego, opłat za kształcenie, indywidualnych spraw studentów);
4) przygotowywanie bieżących analiz prawnych, monitorowanie zgodności zapisów prawa wewnętrznego z zewnętrznym w zakresie procesu kształcenia oraz propozycje niezbędnych zmian;
5) zarządzanie na poziomie centralnym prowadzeniem teczki akt osobowych studenta, w tym współpraca z pracownikami dziekanatów w zakresie dokumentów przebiegu studiów;
6) ewidencjonowanie dokumentów będących podstawą do nadania numeru albumu i założenia teczki akt osobowych studenta, dla studentów wszystkich rodzajów studiów, w tym akt związanych z przyjęciem na studia w trybie przeniesienia zewnętrznego;
7) ewidencjonowanie dokumentów w teczce akt osobowych studenta będących podstawą do wznowień i przeniesień wewnętrznych;
8) przygotowywanie i aktualizacja procedury wydawania dodatkowego odpisu dyplomu ukończenia studiów w tłumaczeniu na języki obce;
9) sporządzanie i wydawanie dyplomów ukończenia studiów, ich odpisów w językach obcych oraz ich duplikatów;
10) przygotowywanie i aktualizacja procedury przygotowywania suplementu i odpisu suplementu w języku angielskim;
11) wydawanie suplementów do dyplomu, ich odpisów w języku angielskim oraz ich duplikatów;
12) prowadzenie obowiązującej ewidencji rozliczeń druków ścisłego zarachowania;
13) obsługa na poziomie centralnym procesu ankietyzacji zajęć dydaktycznych;
14) rozliczanie godzin dydaktycznych, rozliczenia międzywydziałowe oraz rozliczanie zajęć uzupełniających prowadzonych w Uczelni;
15) obsługa odwołań i wniosków w indywidualnych sprawach studentów kierowanych do Rektora;
16) obsługa na poziomie centralnym postępowań w zakresie:
a) nostryfikacji dyplomów ukończenia studiów uzyskanych za granicą,
b) potwierdzenia ukończenia studiów na określonym poziomie, o którym mowa w art. 327 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce;
17) udział i wsparcie w projektach związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań informatycznych wspierających proces dydaktyczny;
18) monitorowanie, gromadzenie i wprowadzanie danych do systemów MNiSW i GUS w zakresie informacji niezbędnych do bieżącej sprawozdawczości i ewaluacji Uczelni;
19) udostępnianie danych w zakresie informacji niezbędnych do bieżącej sprawozdawczości i ewaluacji Uczelni;
20) określanie wymagań funkcjonalnych dla informatycznych systemów wsparcia procesów, o których mowa w pkt 18 i 19.
Dział ds. Studiów podlega zastępcy kanclerza ds. działalności podstawowej, nadzór merytoryczny sprawuje prorektor właściwy ds. studiów.”,
Zakres działania Działu ds. Studiów obejmuje:
1) zarządzanie programami studiów, studiów podyplomowych w uczelni na poziomie centralnym oraz współpraca z wydziałami i jednostkami administracji centralnej w tym zakresie;
2) zarządzanie innymi formami kształcenia (m.in. kursy dokształcające, szkolenia) na poziomie centralnym; współpraca z wydziałami i jednostkami administracji centralnej w tym zakresie;
3) opracowywanie lub wsparcie w opracowywaniu projektów przepisów wewnętrznych i innych dokumentów związanych z dydaktyką (m.in. w zakresie jakości kształcenia, regulaminu studiów, programów studiów, innych form kształcenia, ankietyzacji zajęć dydaktycznych, organizacji roku akademickiego, opłat za kształcenie, indywidualnych spraw studentów);
4) przygotowywanie bieżących analiz prawnych, monitorowanie zgodności zapisów prawa wewnętrznego z zewnętrznym w zakresie procesu kształcenia oraz propozycje niezbędnych zmian;
5) zarządzanie na poziomie centralnym prowadzeniem teczki akt osobowych studenta, w tym współpraca z pracownikami dziekanatów w zakresie dokumentów przebiegu studiów;
6) ewidencjonowanie dokumentów będących podstawą do nadania numeru albumu i założenia teczki akt osobowych studenta, dla studentów wszystkich rodzajów studiów, w tym akt związanych z przyjęciem na studia w trybie przeniesienia zewnętrznego;
7) ewidencjonowanie dokumentów w teczce akt osobowych studenta będących podstawą do wznowień i przeniesień wewnętrznych;
8) przygotowywanie i aktualizacja procedury wydawania dodatkowego odpisu dyplomu ukończenia studiów w tłumaczeniu na języki obce;
9) sporządzanie i wydawanie dyplomów ukończenia studiów, ich odpisów w językach obcych oraz ich duplikatów;
10) przygotowywanie i aktualizacja procedury przygotowywania suplementu i odpisu suplementu w języku angielskim;
11) wydawanie suplementów do dyplomu, ich odpisów w języku angielskim oraz ich duplikatów;
12) prowadzenie obowiązującej ewidencji rozliczeń druków ścisłego zarachowania;
13) obsługa na poziomie centralnym procesu ankietyzacji zajęć dydaktycznych;
14) rozliczanie godzin dydaktycznych, rozliczenia międzywydziałowe oraz rozliczanie zajęć uzupełniających prowadzonych w Uczelni;
15) obsługa odwołań i wniosków w indywidualnych sprawach studentów kierowanych do Rektora;
16) obsługa na poziomie centralnym postępowań w zakresie:
a) nostryfikacji dyplomów ukończenia studiów uzyskanych za granicą,
b) potwierdzenia ukończenia studiów na określonym poziomie, o którym mowa w art. 327 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce;
17) udział i wsparcie w projektach związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań informatycznych wspierających proces dydaktyczny;
18) monitorowanie, gromadzenie i wprowadzanie danych do systemów MNiSW i GUS w zakresie informacji niezbędnych do bieżącej sprawozdawczości i ewaluacji Uczelni;
19) udostępnianie danych w zakresie informacji niezbędnych do bieżącej sprawozdawczości i ewaluacji Uczelni;
20) określanie wymagań funkcjonalnych dla informatycznych systemów wsparcia procesów, o których mowa w pkt 18 i 19.
Dział ds. Studiów podlega zastępcy kanclerza ds. działalności podstawowej, nadzór merytoryczny sprawuje prorektor właściwy ds. studiów.”,