POLITECHNIKA WARSZAWSKA

Zarządzenie nr  31
Rektora Politechniki Warszawskiej
z dnia 26 września 2003 r.

w sprawie organizacji i zasad działania domów studenckich w Politechnice Warszawskiej.

Na podstawie § 113 Statutu PW oraz § 10 ust.1 i § 11 Regulaminu Organizacyjnego Politechniki Warszawskiej zarządza się co następuje:

§ 1

  1. Następujące domy studenckie są jednostkami organizacyjnymi administracji centralnej Politechniki Warszawskiej:
  •   DS "Akademik",
  •   DS "Bratniak",
  •   DS "Muszelka",
  •   DS "Pineska",
  •   DS "Tulipan",
  •   DS "Żaczek",
  •   DS "Babilon",
  •   DS "Riviera",
  •   DS "Mikrus",
  •   DS "Ustronie",
  •   DA "Tatrzańska",
  •   DS "Wcześniak".

§ 2

  1. Domy studenckie podlegają nadzorowi merytorycznemu Prorektora ds. Studenckich.
  2. Działalność domów studenckich koordynuje Koordynator Działalności Domów Studenckich, zwany dalej Koordynatorem, podległy Zastępcy Dyrektora Administracyjnego ds. Działalności Podstawowej.
  3. Dyrektor Administracyjny w porozumieniu z Prorektorem ds. Studenckich oraz Samorządem Studentów PW powierza obowiązki Koordynatora pracownikowi Administracji Centralnej. Koordynator może zostać wyłoniony spośród kierowników domów studenckich.
  4. Koordynacja, o której mowa w ust. 2, obejmuje sprawy:
  • sporządzania planów ekonomiczno-finansowych,
  • określania potrzeb remontowych i konserwacyjnych,
  • zakupów wyposażenia i sprzętu,
  • udzielania zamówień publicznych,
  • racjonalizacji zatrudnienia i wynagradzania,
  • szkolenia personelu,
  • planowania i realizacji akcji kwaterunkowych,
  1. W sprawach, o których mowa w ust. 4, kierownicy domów studenckich, zgodnie ze swoimi kompetencjami, podejmują decyzje lub występują z odpowiednimi wnioskami, w porozumieniu z Koordynatorem.
  2. Szczegółowy zakres obowiązków Koordynatora ustala Dyrektor Administracyjny na wniosek Zastępcy ds. Działalności Podstawowej.

§ 3

  1. Domy studenckie gospodarują wydzieloną częścią mienia PW i prowadzą działalność w ramach przydzielonych środków.
  2. Sprawy ekonomiczno-finansowe domu studenckiego prowadzi pełnomocnik Kwestora PW działający w domu studenckim. Kwestor udziela pełnomocnictwa pracownikowi domu studenckiego na wniosek kierownika domu studenckiego.

§ 4

  1. W ciągu roku akademickiego domy studenckie kwaterują studentów PW zgodnie z regulaminem kwaterowania zatwierdzonym przez Prorektora ds. Studenckich.
  2. W okresie wakacji domy studenckie mogą świadczyć usługi w zakresie wynajmu pokoi przeznaczonych do zakwaterowania studentów na rzecz innych jednostek organizacyjnych i osób fizycznych, w tym spoza PW, zgodnie z regulaminem kwaterowania zatwierdzonym przez Prorektora ds. Studenckich.

§ 5

  1. Domem studenckim zarządza kierownik, którego zatrudnia Dyrektor Administracyjny PW.
  2. Kierownik domu studenckiego w szczególności:
  • sporządza roczne plany finansowe,
  • sporządza plany zakupów wyposażenia i sprzętu,
  • sporządza plany zatrudnienia,
  • określa potrzeby remontowe oraz prowadzi konserwację podległych mu obiektów,
  • prowadzi gospodarkę materiałową zgodnie z przepisami obowiązującymi w PW,
  • zapewnia odpowiednie warunki pracy pracownikom domu studenckiego.
  1. Plany, o których mowa w ust. 1 pkt 1, zatwierdza Dyrektor Administracyjny PW.
  2. Kierownik domu studenckiego zasięga opinii Rady Mieszkańców w sprawach:
  • rocznych planów ekonomiczno-finansowych, przed ich zatwierdzeniem,
  • planów zatrudnienia,
  • planów remontowych.
  • zakupów wyposażenia i sprzętu,
  1. Kierownik domu studenckiego sprawuje nadzór nad eksploatacją obiektu mieszczącego dom studencki oraz inne jednostki organizacyjne. W tym zakresie kierownik współpracuje z tymi jednostkami.
  2. Pozostałe kompetencje kierownika domu studenckiego określa Regulamin Domu Studenckiego.

§ 6

Rada Mieszkańców domu studenckiego współpracuje z kierownikiem w zakresie określonym Regulaminem Domu Studenckiego.

§ 7

  1. Domy studenckie wykonują swe zadania kierując się zasadami rachunku ekonomicznego i dążeniem do zwiększenia efektywności gospodarowania.
  2. Domy studenckie pokrywają koszty swej działalności z osiąganych przychodów.
  3. Źródłami przychodów domów studenckich są:
  • opłaty studentów za korzystanie z domów studenckich,
  • opłaty instytucji i osób fizycznych,
  • dofinansowanie z Funduszu Pomocy Materialnej Studentów, gdy opłaty nie pokrywają kosztów prowadzenia domu.
  1. W rozliczeniach z Uczelnią z tytułu kwaterowania studentów PW domy studenckie stosują ceny kalkulowane na poziomie rzeczywistych kosztów własnych, w pozostałych przypadkach stosują ceny umowne.
  2. Studenci PW wnoszą opłaty stanowiące część kosztu własnego zakwaterowania w domu studenckim określoną przez Prorektora ds. Studenckich.
  3. Studenci innych uczelni wnoszą opłaty takie jak studenci PW pod warunkiem wniesienia pozostałej części kosztu zakwaterowania przez uczelnie, z których otrzymują skierowanie.
  4. Wysokość opłat za zakwaterowanie w domu studenckim ustala Prorektor ds. Studenckich na podstawie rzeczywistych kosztów własnych poniesionych przez domy studenckie PW.

§ 8

  1. Do wynagrodzenia pracowników domów studenckich stosuje się przepisy dotyczące pracowników szkól wyższych nie będących nauczycielami akademickimi.
  2. Zasady premiowania pracowników domów studenckich określa regulamin premiowania pracowników PW.

§ 9

Traci moc zarządzenie Rektora PW nr 26 z dnia 13 listopada 1990 r. w sprawie organizacji i zasad działania domów studenckich w Politechnice Warszawskiej.

§ 10

Zarządzenie wchodzi w życie z dnie podpisania.

 

 

REKTOR
prof. dr hab. Stanisław Mańkowski