POLITECHNIKA WARSZAWSKA
Zarządzenie nr 13
Rektora Politechniki Warszawskiej
z dnia 15 maja 2003r.
w sprawie zmian organizacyjnych w administracji centralnej
Na podstawie § 113 ust. 2 Statutu PW oraz § 10 ust. 1 Regulaminu Organizacyjnego Politechniki Warszawskiej zarządza się, co następuje:
§ 1
W administracji centralnej znosi się Biuro ds. Studenckich i Nauczania.
§ 2
- W administracji centralnej tworzy się:
- Biuro Spraw Studenckich,
- Dział ds. Studiów.
- Zakres zadań Biura Spraw Studenckich określa załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
- Zakres zadań Działu ds. Studiów określa załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 3
- Biuro Spraw Studenckich przejmuje sprawy związane z obsługą administracyjną spraw studenckich oraz działalnością informacyjną, doradczą i szkoleniową w zakresie zawodowej promocji studentów i absolwentów, które do chwili wejścia w życie niniejszego zarządzenia były prowadzone przez Biuro ds. Studenckich i Nauczania.
- Dział ds. Studiów przejmuje sprawy związane z obsługą administracyjną, analizą i raportowaniem procesów kształcenia oraz obsługą administracyjną studiów doktoranckich, które do chwili wejścia w życie niniejszego zarządzenia były prowadzone przez Biuro ds. Studenckich i Nauczania.
§ 4
- Biuro Spraw Studenckich podlega nadzorowi merytorycznemu Prorektora ds. Studenckich.
- Dział ds. Studiów podlega nadzorowi merytorycznemu:
- Prorektora ds. Studiów - w zakresie spraw związanych z obsługą administracyjną oraz analizą i raportowaniem procesów kształcenia,
- Prorektora ds. Nauki - w zakresie obsługi administracyjnej studiów doktoranckich.
§ 5
- Z dniem wejścia w życie zarządzenia, pracownicy Biura ds. Studenckich i Nauczania zajmujący się obsługą administracyjną spraw studenckich oraz działalnością w zakresie zawodowej promocji studentów i absolwentów PW stają się pracownikami Biura Spraw Studenckich, chyba że w trybie przewidzianym przepisami prawa pracy nie wyrażą na to zgody.
- Z dniem wejścia w życie zarządzenia, pracownicy Biura ds. Studenckich i Nauczania zajmujący się obsługą administracyjną procesu kształcenia w uczelni oraz obsługą administracyjną studiów doktoranckich stają się pracownikami Działu ds. Studiów, chyba że w trybie przewidzianym przepisami prawa pracy nie wyrażą na to zgody.
§ 6
Traci moc zarządzenie Rektora PW nr 3 z dnia 24 stycznia 2002 r. w sprawie utworzenia Biura ds. Studenckich i Nauczania.
§ 7
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
REKTOR
|
prof. dr hab. Stanisław Mańkowski |
Załącznik nr 1
do Zarządzenia nr 13
Rektora PW z dn. 15.05.2003r.
Zakres zadań
Biura Spraw Studenckich
Do zadań Biura Spraw Studenckich należy:
- W zakresie obsługi administracyjnej spraw studenckich:
- prowadzenie działalności informacyjnej dla studentów oraz współpracujących jednostek w zakresie obowiązujących regulacji wewnętrznych i przepisów prawa w odniesieniu do spraw studenckich.
- obsługa działań związanych z utrzymaniem i rozwojem bazy socjalnej studentów i doktorantów.
- działania w zakresie spraw zdrowotnych studentów i doktorantów, w tym obcokrajowców
- współpraca z placówkami służby zdrowia,
- udzielanie informacji dotyczących ubezpieczeń zdrowotnych i NNW oraz usług
- medycznych.
- obsługa procesu planowania i wydatkowania środków z:
- Funduszu Pomocy Materialnej dla Studentów,
- Funduszu Kulturalno - Wychowawczego dla Studentów,
- Własnego Funduszu Stypendialnego.
- obsługa stypendiów fundowanych i stypendiów MENiS za wyniki w nauce.
- wspomaganie działalności społecznej, kulturalnej, sportowo - rekreacyjnej i naukowej studentów, w tym stowarzyszeń, kół naukowych i innych organizacji studenckich.
- współpraca z Samorządem Studentów w zakresie pomocy w rozwiązaniu zgłaszanych spraw socjalno - bytowych, kultury studenckiej, sportu i turystyki oraz spraw dyscyplinarnych.
- obsługa administracyjno - biurowa:
- Biura Samorządu Studentów,
- Komisji dyscyplinarnych ds. studentów,
- Rzeczników dyscyplinarnych ds. studentów,
- obsługa administracyjna studentów - cudzoziemców,
- przygotowywanie lub udział w przygotowywaniu sprawozdań i materiałów dla celów sprawozdawczych.
- obsługa administracyjna spraw dotyczących kredytów i pożyczek studenckich.
- W zakresie zawodowej promocji studentów i absolwentów:
- indywidualne i grupowe doradztwo zawodowe, a w tym:
- przeprowadzanie indywidualnych rozmów doradczych,
- organizowanie i prowadzenie warsztatów przygotowujących studentów i absolwentów do wejścia na rynek pracy,
- zbieranie i udostępnianie informacji dotyczących rynku pracy i możliwości zatrudnienia absolwentów,
- współpraca z pracodawcami polskimi i międzynarodowymi w celu pozyskiwania ofert pracy, praktyk i staży dla studentów i absolwentów,
- prowadzenie spraw związanych z praktykami studenckimi krajowymi i zagranicznymi,
- prowadzenie baz danych studentów i absolwentów poszukujących pracy, praktyk i staży.
Załącznik nr 2
do Zarządzenia nr 13
Rektora PW z dn. 15.05.2003r.
Zakres zadań
Działu ds. Studiów
Do zadań Działu ds. Studiów należy:
- W zakresie obsługi procesu kształcenia:
- analizowanie i raportowanie stopnia spełnienia wymagań prawa oraz wymagań wewnętrznych Politechniki Warszawskiej dotyczących procesów kształcenia,
- wyznaczanie zdefiniowanych syntetycznych wskaźników opisujących proces kształcenia, dotyczących standardów i jakości kształcenia,
- zbieranie, weryfikacja, przetwarzanie, ustalanie zależności, przekazywanie i przechowywanie otrzymanych z jednostek Politechniki Warszawskiej danych dotyczących procesu kształcenia w postaci dokumentów drukowanych i/lub zapisu elektronicznego,
- sprawozdawczość w zakresie procesów kształcenia,
- rozliczanie zadań dydaktycznych i pensum dydaktycznego oraz rozliczenia międzywydziałowe,
- inne sprawy dotyczące procesu kształcenia.
- W zakresie obsługi studiów doktoranckich:
- prowadzenie obsługi administracyjnej studiów doktoranckich dla obywateli polskich i obcokrajowców,
- prowadzenie akt osobowych uczestników studiów doktoranckich oraz zapisu elektronicznego danych potrzebnych do sprawozdawczości,
- prowadzenie obsługi administracyjnej i organizacyjnej uczelnianej oferty dydaktycznej w zakresie studiów doktoranckich,
- zbieranie, przetwarzanie, przekazywanie i przechowywanie otrzymanych z jednostek Politechniki Warszawskiej danych dotyczących studiów doktoranckich w postaci dokumentów i/lub zapisu elektronicznego,
- prowadzenie sprawozdawczości dotyczącej studiów doktoranckich,
- inne sprawy dotyczące studiów doktoranckich.