POLITECHNIKA WARSZAWSKA
Zarządzenie nr 12
Rektora Politechniki Warszawskiej
z dnia 12 marca 2002 r.
sprawie zmian organizacyjnych w administracji centralnej
Na podstawie § 113 ust. 2 Statutu PW oraz § 10 ust. l Regulaminu Organizacyjnego Politechniki Warszawskiej zarządza się, co następuje:
§1
- W administracji centralnej znosi się:
- Biuro Handlu Zagranicznego i Licencji,
- Dział Planowania Inwestycji i Remontów,
- Dział Przygotowania i Prowadzenia Inwestycji i Remontów,
- Dział Nadzoru,
- Samodzielną Sekcję Zamówień Publicznych,
- Zespól ds. Kandydatów na Studia,
- Zespół ds. Aparatury Naukowej.
§2
- W administracji centralnej tworzy się
- Biuro ds. Promocji, Informacji i Rekrutacji.
- Dział Inwestycji i Remontów,
- Dział Zamówień Publicznych.
- Zakres zadań Biura ds. Promocji, Informacji i Rekrutacji określa załącznik nr l do niniejszego zarządzenia.
- Zakres zadań Działu Inwestycji i Remontów określa załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
- Zakres zadań Działu Zamówień Publicznych określa załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.
§3
Biuro ds. Nauki otrzymuje nowy zakres zadań, określony w załączniku nr 4 do zarządzenia.
§4
- Biuro ds. Promocji, Informacji i Rekrutacji przejmuje sprawy prowadzone do chwili wejścia w życie zarządzenia przez jednostkę, o której mowa w § l ust. l pkt 6.
- Dział Inwestycji i Remontów przejmuje sprawy prowadzone do chwili wejścia w życie zarządzenia przez jednostki, o których mowa w § l ust. l pkt 3 i 4.
- Z zastrzeżeniem ust. 4, Dział Zamówień Publicznych przejmuje sprawy prowadzone do chwili wejścia w życie zarządzenia przez jednostki wymienione w § l ust. l pkt l, 2 i 5.
- Biuro ds. Nauki przejmuje sprawy prowadzone do chwili wejścia w życie zarządzenia przez Zespół ds. Aparatury Naukowej oraz - w zakresie przygotowywania i realizacji umów licencyjnych - przez Biuro Handlu Zagranicznego i Licencji.
§5
- Pracownicy znoszonej jednostki, o której mowa w § l ust. l pkt 6, stają się z dniem wejścia w życie zarządzenia pracownikami Biura ds. Promocji, Informacji i Rekrutacji, chyba że w trybie przewidzianym przez prawo pracy nie wyrażą na to zgody.
- Pracownicy znoszonych jednostek, o których mowa w § l ust. l pkt 3 i 4, stają się z dniem wejścia w życie zarządzenia pracownikami Działu Inwestycji i Remontów, chyba że w trybie przewidzianym przez prawo pracy nie wyrażą na to zgody.
- Pracownicy znoszonych jednostek organizacyjnych, o których mowa w § l ust. l pkt l, 2 i 5, z zastrzeżeniem postanowień ust. 4, stają się z dniem wejścia w życie zarządzenia pracownikami Działu Zamówień Publicznych, chyba że w trybie przewidzianym przez prawo pracy nie wyrażą na to zgody.
- Wskazani przez Dyrektora Administracyjnego pracownicy jednostki określonej w § l ust. l pkt l, wykonujący dotychczas zadania w zakresie przygotowywania i realizacji umów licencyjnych, oraz wszyscy pracownicy jednostki określonej w § l ust. l pkt 7, z dniem wejścia w życie zarządzenia stają się pracownikami Biura ds. Nauki, chyba że w trybie przewidzianym przez prawo pracy nie wyrażą na to zgody.
- Kierownicy znoszonych jednostek otrzymaj ą propozycje nowych warunków pracy i płacy w trybie określonym w art. 42 kodeksu pracy.
§6
- Majątek zniesionej jednostki, o której mowa w § l ust. l pkt 6, przejmuje Biuro ds. Promocji, Informacji i Rekrutacji.
- Majątek zniesionych jednostek, o których mowa w § l ust. l pkt 3 i 4, przejmuje Dział Inwestycji i Remontów.
- Majątek znoszonych jednostek organizacyjnych wymienionych w § l ust. l pkt l, 2 i 5 przejmuje, z zastrzeżeniem ust. 4, Dział Zamówień Publicznych.
- Wskazane przez Dyrektora Administracyjnego składniki majątku jednostki, o której mowa § l ust. l pkt l, przejmuje Biuro ds. Nauki.
- Majątek Zespołu ds. Aparatury Naukowej przejmuje Biuro ds. Nauki.
§7
- l. Z dniem wejścia w życie zarządzenia tracą moc:
- zarządzenie nr 12 Rektora PW z dnia 13 sierpnia 1984 r.,
- zarządzenie nr 36 Rektora PW z dnia 18 października 1989 r.,
- pkt 2 w § l zarządzenia nr 43 Rektora PW z dnia 21.11.1995 r.,
- zarządzenie nr 49 Rektora PW z dnia 14.12.1995 r.
- pkt 15 w § l Zarządzenia nr 8 Rektora PW z dnia 3 marca 1998 r.
- W zarządzeniu nr 2 Rektora PW z dnia 20 stycznia 1998 r.:
- skreśla się § 3,
- użyty wielokrotnie w różnych przypadkach wyraz "Sekcja" zastępuje się użytymi w odpowiednich przypadkach wyrazami "Dział Zamówień Publicznych".
- § 2 zarządzenia nr 6 Rektora PW z dnia 4 lutego 1998 r. skreśla się wyrazy "Dział Planowania Inwestycji i Remontów", "Dział Przygotowania i Prowadzenia Inwestycji i Remontów" oraz "Dział Nadzoru".
- W części II załącznika nr 4 do zarządzenia nr 25 Rektora PW z dnia 28 grudnia 1999 r. wyrazy "Dział Przygotowania i Prowadzenia Inwestycji i Remontów" zastępuje się wyrazami "Dział Inwestycji i Remontów".
§8
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie siedmiu dni od dnia podpisania.
REKTOR
|
prof. dr hab. Jerzy Woźnicki |
PWR-35/02
Załącznik nr l do zarządzenia nr 12
Rektora PW z dn. 12 03.2002 r.
Zakres zadań
Biura ds. Promocji, Informacji i Rekrutacji
- Działalność promocyjna Uczelni, w szczególności:
- opracowywanie, we współpracy z jednostkami organizacyjnymi PW, materiałów promocyjnych dotyczących działalności dydaktycznej i naukowo-badawczej,
- organizacja i prowadzenie promocji osiągnięć Uczelni i jej absolwentów,
- inicjowanie i współdziałanie z podmiotami zewnętrznymi w zakresie organizacji imprez edukacyjnych,
- promowanie Uczelni jako uniwersytetu technicznego i upowszechnianie jej misji.
- Zadania o charakterze informacyjnym, w tym:
- prowadzenie bieżącej informacji adresowej dotyczącej Uczelni i jej jednostek,
- opracowywanie i dystrybucja materiałów informacyjnych o Uczelni i jej funkcjonowaniu,
- prowadzenie akcji informacyjnej dotyczącej oferty edukacyjnej Uczelni,
- organizowanie i prowadzenie "drzwi otwartych" Uczelni.
- Organizacja procesu rekrutacji kandydatów na studia, w szczególności:
- przygotowywanie projektów zasad i harmonogramu postępowań w procesie rekrutacji na studia,
- opracowywanie i udostępnianie kandydatom na studia materiałów dotyczących zakresu sprawdzianów egzaminacyjnych i wymagań kwalifikacyjnych,
- przygotowywanie, organizowanie oraz współudział w przeprowadzaniu postępowań rekrutacyjnych,
- obsługa administracyjna procesu przyjęć na studia,
- analiza i ocena wyników postępowań w sprawie przyjęć na studia oraz opracowywanie projektów odpowiednich sprawozdań dla Ministerstwa Edukacji narodowej i Sportu oraz władz Uczelni.
Załącznik nr 2 do zarządzenia nr 12
Rektora PW z dn. 12.03.2002 r.
Zakres zadań
Działu Inwestycji i Remontów
- Przygotowywanie lub nadzór nad przygotowaniem dokumentacji technicznej dla potrzeb udzielenia zamówienia publicznego, w tym m. in.:
- przygotowywanie lub współudział w przygotowywaniu danych programowo - użytkowych dla opracowania dokumentacji technicznej planowanego zadania,
- zapewnienie dokumentacji wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i kosztorysami inwestorskimi,
- występowanie o niezbędne dokumenty formalno-prawne dotyczące procesu inwestycyjnego i remontowego,
- wnioskowanie o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie zadania,
- przygotowywanie dokumentacji przetargowej dla robót dotyczących zadań remontowych i inwestycyjnych.
- Realizacja lub nadzór nad realizacją procesów inwestycyjnych i remontowych, a w szczególności:
- wystawianie zleceń dla wykonawców wewnętrznych i zewnętrznych,
- udział we wprowadzeniach wykonawców na budowy,
- wykonywanie zadań nadzoru inwestorskiego,
- przygotowywanie i prowadzenie odbiorów cząstkowych i końcowych wykonanych prac.
- Rozliczanie finansowe zadań inwestycyjnych i remontowych oraz kontrola i rejestrowanie faktur wystawionych w związku z wykonywanymi w Uczelni zadaniami remontowo-inwestycyjnymi.
- Nadzór nad eksploatacją infrastruktury technicznej, której obsługa wymaga szczególnych uprawnień:
- stacji energetycznych rozdzielczych i transformatorowych wraz z zewnętrznymi i wewnętrznymi liniami zasilającymi,
- rozdzielni ciepła, kotłowni, węzłów cieplnych, hydroforni oraz sieci cieplnych i wodnokanalizacyjnych,
- central i sieci teletechnicznych,
- lokalnej sieci komputerowej.
- Prowadzenie archiwum dokumentacji technicznej.
- Doradztwo techniczne w sprawach budowlanych dla jednostek organizacyjnych PW.
Załącznik nr 3 do Zarządzenia nr 12
Rektora PW z dn. 12.03.2002 r.
Zakres zadań
Działu Zamówień Publicznych
- Przygotowywanie i przeprowadzanie, podejmowanych na podstawie decyzji Dyrektora Administracyjnego, postępowań o udzielenie zamówień publicznych, a w szczególności:
- zapewnienie zgodności wyboru procedury o udzielenie zamówień publicznych z przepisami powszechnie obowiązującego prawa,
- przygotowywanie w zakresie formalno-prawnym, we współpracy z członkami komisji przetargowych, dokumentacji postępowań o udzielenie zamówień publicznych,
- uczestnictwo w pracach komisji przetargowych,
- opiniowanie, pod względem zgodności z przepisami prawa w zakresie udzielania zamówień publicznych, projektów umów oraz aneksów do umów już obowiązujących,
- obsługa Dyrektora Administracyjnego w zakresie udziału Politechniki Warszawskiej w postępowaniach administracyjnych przed Urzędem Zamówień Publicznych.
- Realizacja zamówień publicznych na dostawy i usługi spoza polskiego obszaru celnego, w tym:
- obsługa Politechniki Warszawskiej w zakresie procedur celnych, logistycznych i spedycyjnych, związanych z realizacją tych zamówień,
- uczestnictwo w pracach komisji negocjujących warunki umowy / kontraktu,
- zabezpieczenie prowadzenia postępowania zgodnie z przepisami prawa, przygotowywanie umów, dokumentów celnych itp.,
- występowanie w imieniu Uczelni w postępowaniach administracyjnych związanych z realizacją tych zamówień - na podstawie imiennych pełnomocnictw,
- nadzór nad rozliczeniami dokonywanymi w wyniku zawartych umów.
- Planowanie i monitorowanie realizacji zamówień publicznych w Politechnice Warszawskiej, w tym:
- analiza potrzeb Uczelni w zakresie udzielania zamówień na roboty budowlane, dostawy i usługi oraz opracowywanie rocznych projektów planów zamówień publicznych - we współpracy z jednostkami organizacyjnymi PW,
- opracowywanie planów inwestycyjnych i remontowych Uczelni,
- opracowywanie, dla potrzeb Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu, projektów propozycji Uczelni do planów inwestycyjnych szkół wyższych oraz przygotowywanie informacji o realizacji inwestycji budowlanych,
- dokonywanie analiz realizacji zamówień publicznych w Politechnice Warszawskiej i przedstawianie Dyrektorowi Administracyjnemu sprawozdań wraz z wnioskami nie rzadziej niż dwa razy w roku,
- nadzór merytoryczny nad funkcjonującym w Systemie Prace oprogramowaniem wspomagającym proces planowania i realizacji zamówień publicznych oraz inicjowanie zmian oprogramowania w tym zakresie.
- Dbanie o zachowanie zgodności z obowiązującymi przepisami prawa procesu realizacji udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi w Politechnice Warszawskiej, a w szczególności:
- monitorowanie zmian w systemie powszechnie obowiązującego prawa w zakresie zamówień publicznych i opracowywanie dla potrzeb jednostek organizacyjnych Uczelni informacji o zmianach oraz występowanie z wnioskami opracowania lub zmodyfikowania odpowiednich przepisów wewnętrznych w tym zakresie,
- opiniowanie, pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami, dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wniosek osób udzielających zamówienie,
- udzielanie wyjaśnień w zakresie stosowania ustawy o zamówieniach publicznych,
- sporządzanie, na polecenie Dyrektora Administracyjnego, opinii z zakresu zamówień publicznych.
- Obsługa organizacyjna i administracyjna spraw związanych z realizacją zamówień publicznych, takich jak:
- prowadzenie ewidencji udzielanych zamówień publicznych,
- współpraca z pełnomocnikami ds. zamówień publicznych w jednostkach organizacyjnych Uczelni w zakresie zamówień publicznych,
- uczestnictwo, za zgodą Dyrektora Administracyjnego, w pracach komisji przetargowych powoływanych przez kierowników jednostek organizacyjnych Uczelni.
Załącznik nr 4 do Zarządzenia nr 12
Rektora PW z dn. 12.03.2002 r.
Zakres zadań
Biura ds. Nauki
- Obsługa współpracy Uczelni z Ministerstwem Edukacji Narodowej i Sportu oraz z Komitetem Badań Naukowych w zakresie:
- działalności naukowo-badawczej (statutowej, badań własnych, projektów badawczych) oraz działalności wspomagających badania naukowe,
- współpracy naukowej i naukowo-technicznej w ramach realizacji umów międzyrządowych,
- działalności inwestycyjnej, budowlanej i aparaturowej, na potrzeby badań naukowych i prac rozwojowych.
- Obsługa administracyjna realizowanych w Uczelni zadań w zakresie spraw związanych z:
- procesem nadawania stopni naukowych, w tym przygotowywanie dyplomów oraz
promocji,
- przyznawaniem stypendiów naukowych dla pracowników Uczelni i obcokrajowców,
- przyznawaniem nagród za osiągnięcia naukowe i dydaktyczne,
- organizowaniem konkursów naukowych.
- Obsługa procesu sprzedaży osiągnięć naukowo - technicznych bądź usług Uczelni, a w szczególności:
- przygotowywanie i negocjowanie umów o udzielenie licencji,
- kontrola realizacji zobowiązań wynikających z zawartych umów. w tym rozliczeń finansowych,
- przeciwdziałanie naruszeniom prawa własności przemysłowej i intelektualnej.
- Prowadzenie spraw związanych z zakupami, sprzedażą i likwidacją aparatury naukowo-badawczej, dydaktycznej i pomiarowo-kontrolnej, w tym:
- obsługa administracyjna wniosków kierowanych z jednostek organizacyjnych do Komitetu Badań Naukowych w sprawach dotyczących aparatury naukowo-badawczej,
- sporządzanie planu zamówień na postawie wniosków składanych przez jednostki organizacyjne do KBN,
- prowadzenie spraw związanych z przejmowaniem, przekazywaniem, upłynnianiem i likwidacją aparatury.
- Współpraca z właściwymi komisjami senackimi i rektorskimi.
- Prowadzenie, w zakresie zadań realizowanych przez Biuro, baz danych o:
- pracach naukowo-badawczych,
- nadanych w Uczelni stopniach naukowych,
- specjalistycznej aparaturze badawczej, dydaktycznej i pomiarowo-kontrolnej.
- Opracowywanie i współudział w sporządzaniu sprawozdań dla Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu, Komitetu Badań Naukowych, Głównego Urzędu Statystycznego oraz władz Uczelni z działalności naukowej i badawczej oraz zakupu środków trwałych.
- Współpraca z jednostkami organizacyjnymi administracji centralnej w opracowywaniu projektu planu rzeczowo-finansowego Uczelni.