POLITECHNIKA WARSZAWSKA
Zarządzenie nr 3
Rektora Politechniki Warszawskiej
z dnia 24 stycznia 2002 r.
w sprawie utworzenia Biura ds. Studenckich i Nauczania
Na podstawie § 113 ust. 2 Statutu PW oraz § 10 ust. l Regulaminu Organizacyjnego Politechniki Warszawskiej zarządza się, co następuje:
§1
W administracji centralnej znosi się Dział Kształcenia i Samodzielną Sekcję Spraw Bytowych Studentów.
§2
- W administracji centralnej tworzy się Biuro ds. Studenckich i Nauczania.
- Biuro ds. Studenckich i Nauczania przejmuje zadania znoszonych jednostek.
- Zadania Biura ds. Studenckich i Nauczania określa załącznik nr l do niniejszego zarządzenia.
§3
- Biuro ds. Studenckich i Nauczania przejmuje majątek znoszonych jednostek.
§4
- Pracownicy znoszonych jednostek organizacyjnych stają się z dniem wejścia w życie zarządzenia pracownikami Biura ds. Studenckich i Nauczania, chyba że w trybie przewidzianym przez prawo nie wyrażą na to zgody.
- Kierownicy znoszonych jednostek otrzymają propozycje nowych warunków pracy i płacy w trybie określonym w art. 42 kp.
§5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
REKTOR
|
prof. dr hab. Jerzy Woźnicki |
PWR-9/02
Załącznik nr l do zarządzenia nr 3 Rektora PW
z dn. 24 stycznia 2002 r.
Zakres zadań Biura ds. Studenckich i Nauczania
- Prowadzenie działalności informacyjnej dla studentów oraz współpracujących jednostek w zakresie obowiązujących regulacji wewnętrznych i przepisów prawa w odniesieniu do spraw studenckich.
- Obsługa działań związanych z utrzymaniem i rozwojem bazy socjalnej studentów.
- Działania w zakresie spraw zdrowotnych studentów, w tym obcokrajowców:
- Współpraca z placówkami służby zdrowia,
- Pomoc w uzyskaniu odszkodowań powypadkowych NNW,
- Udzielanie informacji dotyczącej ubezpieczeń, usług medycznych itp.
- Obsługa procesu planowania i wydatkowania środków z:
- Funduszu Pomocy Materialnej dla Studentów,
- Funduszu Kulturalno-Wychowawczego dla Studentów,
- Własnego Funduszu Stypendialnego.
- Obsługa administracyjna stypendiów fundowanych i stypendiów MENiS za wyniki w nauce.
- Wspomaganie działalności społecznej, kulturalnej, sportowo-rekreacyjnej i naukowej studentów oraz słuchaczy studiów doktoranckich, w tym stowarzyszeń, kół naukowych i innych organizacji studenckich.
- Współpraca z Samorządem Studentów w zakresie pomocy w rozwiązywaniu zgłaszanych spraw.
- Obsługa administracyjno-biurowa:
- Biura Samorządu Studentów,
- Komisji dyscyplinarnych ds. studentów,
- Rzeczników dyscyplinarnych ds. studentów,
- Pełnomocnika Rektora ds. Kredytów i Pożyczek Studenckich.
- Obsługa administracyjna procesu nauczania w zakresie wykonywania zestawień zbiorczych w skali Uczelni w tym rozliczeń godzin międzywydziałowych i ponadwymiarowych.
- Prowadzenie spraw związanych ze studiami doktoranckimi i podyplomowymi.
- Obsługa administracyjna studentów - cudzoziemców, studentów PW studiujących za granicą, słuchaczy studiów doktoranckich.
- Prowadzenie spraw związanych z praktykami studenckimi krajowymi i zagranicznymi.
- Prowadzenie spraw związanych z karierą zawodową absolwentów PW w tym m. m.:
- zbieranie danych o firmach i ich potrzebach kadrowych,
- informowanie środowiska studenckiego o potrzebach kadrowych firm,
- pomoc w znalezieniu zatrudnienia odpowiadającego aspiracjom i oczekiwaniom studentów PW.
- 14. Przygotowywanie lub udział w przygotowywaniu sprawozdań lub materiałów dla celów sprawozdawczych.