POLITECHNIKA WARSZAWSKA
Zarządzenie nr 20
Rektora Politechniki Warszawskiej
z dnia 9 czerwca 1997 r.
w sprawie zakresu zadań Biura Rektora oraz utworzenia i zakresu zadań Sekretariatu Dyrektora Administracyjnego
Na podstawie § 113 ust. 2 Statutu PW oraz § 10 ust. l i § 11 ust. l Regulaminu Organizacyjnego PW zarządza się, co następuje:
§1
- W administracji centralnej działa jednostka organizacyjna pod nazwą Biuro Rektora, zwana dalej Biurem.
- Biurem kieruje Kierownik Biura.
- Do zadań Biura należy:
- obsługa organizacyjna i administracyjna Rektora, Prorektorów, Senatu oraz komisji senackich i rektorskich, w zakresie ich kompetencji, w tym:
- obsługa kancelaryjna i prowadzenie sekretariatów Rektora i Prorektorów,
- przygotowywanie, stosownie do potrzeb, projektów dokumentów, ewentualne konsultowanie ich z obsługą prawną Uczelni i redakcyjne opracowywanie,
- obsługa kancelaryjna działań Rektora związanych z wykonywaniem funkcji na rzecz szkolnictwa wyższego i polityki edukacyjnej Państwa,
- organizowanie spotkań okolicznościowych z udziałem Rektora i Prorektorów, przygotowywanie i wysyłanie korespondencji okolicznościowej oraz prowadzenie i aktualizacja list adresowych,
- obsługa konkursów uczelnianych, jeżeli wymaga to zaangażowania Rektora lub Prorektorów,
- inicjowanie działań związanych z nadawaniem biegu sprawom objętym uchwałami Senatu, w tym przygotowywanie założeń odpowiednich aktów wykonawczych,
- obsługa kontaktów zagranicznych Rektora i Prorektorów, w tym:
- przygotowywanie korespondencji zagranicznej Rektora i Prorektorów,
- nadzór nad przygotowywaniem wyjazdów zagranicznych Rektora i Prorektorów oraz współdziałanie w tym zakresie z Biurem Współpracy z Zagranicą ,
- organizacja, razem z BWZ wizyt gości Rektora i Prorektorów,
- przekazywanie uchwał Senatu oraz poleceń i decyzji Rektora jednostkom (komórkom) organizacyjnym i osobom, których one dotyczą oraz innym zainteresowanym,
- wykonywanie czynności rzecznika prasowego Uczelni, w tym:
- gromadzenie, opracowywanie i upowszechnianie informacji o działalności Uczelni, organizowanie konferencji prasowych, promowanie Uczelni w mediach, w szczególności propagowanie jej osiągnięć naukowych i innych,
- opracowanie redakcyjne biuletynu informacyjnego Politechniki Warszawskiej,
- redagowanie informacji wprowadzanych na strony www. Internetu,
- uczestniczenie w posiedzeniach Senatu,
- dokumentowanie wystąpień publicznych Rektora ,
- przygotowywanie i redagowanie tekstów na życzenie Rektora i Prorektorów,
- przygotowywanie przeglądów prasy w sprawach mających istotne znaczenie dla Uczelni,
- współudział w przygotowywaniu materiałów informacyjnych o Politechnice,
- doradztwo prawne na rzecz Rektora, Prorektorów oraz przewodniczących komisji senackich i rektorskich,
- redakcyjne opracowywanie sprawozdań Rektora z działalności PW, zlecanie ich druku oraz gromadzenie zbioru sprawozdań,
- obsługa Uczelnianej Komisji Wyborczej, w tym:
- prowadzenie Kancelarii Komisji,
- przechowywanie dokumentów dotyczących wyborów, w tym aktów stwierdzenia wyboru,
- organizowanie inauguracji roku akademickiego, promocji doktorskich oraz innych uroczystości i spotkań, w tym:
- opracowywanie scenariuszy,
- przygotowywanie i aktualizacja list adresowych gości oraz redagowanie i wysyłanie zaproszeń ,
- ścisła współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi Uczelni w zakresie obsługi Rektora i Prorektorów, w tym z Sekretariatem Dyrektora Administracy jnego.
- W ramach Biura Rektora działają:
- rzecznik prasowy,
- radca prawny;
Powyższe samodzielne stanowiska pracy me rytorycznie podlegają bezpośrednio Rektorowi, a w sprawach administracyjnych kierownikowi Biura.
§2
- W administracji centralnej tworzy się jednostkę organizacyjną pod nazwą Sekretariat Dyrektora Administracyjnego, zwaną dalej Sekretariatem.
- Do zadań Sekretariatu należy obsługa kancelaryjna:
- dyrektora administracyjnego,
- zastępców dyrektora administracyjnego, z wyjątkiem zastępcy ds. Ośrodka Naukowo-Dydaktycznego w Płocku,
- komisji rektorskich nie obsługiwanych przez inne jednostki administracyjne,
- uczelnianych organów działających w Uczelni organizacji związkowych,
- podmiotów, których obsługę kancelaryjną wykonuje Uczelnia na podstawie umów i porozumień, o ile te umowy nie stanowią inaczej,
- w określonym zakresie osób wskazanych przez Rektora lub Dyrektora Adm inistracyjnego wykonujących zadania o charakterze ogólnouczelnianym o istotnym znaczeniu dla PW.
- Sekretariat przy realizacji zadań ściśle współpracuje z Biurem Rektora.
§ 3
Obsługa kancelaryjna, o której mowa w § l i § 2, obejmuje w szczególności:
- przyjmowanie i wysyłanie korespondencji, w tym rozdział korespondencji przychodzącej oraz przygotowywanie korespondencji wychodzącej do podpisu przez właściwe osoby,
- ewidencja i przechowywanie korespondencji,
- przyjmowanie interesantów,
- dbanie o właściwy poziom techniczny oraz eksploatację i konserwację urządzeń biurowych , w tym środków łączności oraz urządzeń służących do tworzenia, powielania, archiwizacji i niszczenia dokumentów,
- dbanie o estetykę pomieszczeń, w których wykonywana jest obsługa kancelaryjna.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
REKTOR
prof. dr hab. Jerzy Woźnicki
PWR-73/97