Uchwała nr222/LIV/2002
Senatu Politechniki Warszawskiej z dnia 15 maja 2002 r.
w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Szkoły Nauk Technicznych i Społecznych w Płocku
Działając na podstawie § 27 ust. 5 Statutu PW Senat Politechniki Warszawskiej uchwala Regulamin Organizacyjny Szkoły Nauk Technicznych i Społecznych w Płocku, stanowiący załącznik do mniejszej uchwały.
Sekretarz Senatu |
R e k t o r |
dr Teresa Kotaszewicz |
prof. dr hab. Jerzy Woźnicki |
Załącznik do uchwały nr 222/XLIV/02 Senatu PW
z dnia 15 maja 2002 r.
POLITECHNIKA WARSZAWSKA
SZKOŁA NAUK TECHNICZNYCH I SPOŁECZNYCH
W PŁOCKU
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
DZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§1
Szkoła Nauk Technicznych i Społecznych w Płocku, zwana dalej Szkołą, stanowi integralną część Politechniki Warszawskiej. Szkoła organizuje i prowadzi działalność dydaktyczną, naukową, techniczną i kulturową.
§2
Szkoła działa na podstawie Statutu Politechniki Warszawskiej, zwanego dalej Statutem oraz niniejszego regulaminu, zwanego dalej Regulaminem.
§3
Szkołą kieruje Prorektor Politechniki Warszawskiej, zwany dalej Prorektorem, działający z upoważnienia Rektora Politechniki Warszawskiej, zwanego dalej Rektorem.
§4
Pracownicy Szkoły są pracownikami Politechniki Warszawskiej, a teren Szkoły jest terenem Politechniki Warszawskiej.
§5
Mienie Szkoły stanowi wydzieloną część mienia Politechniki Warszawskiej.
§6
Szkoła dysponuje posiadanymi środkami finansowymi zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz uchwałami Senatu Politechniki Warszawskiej, zwanego dalej Senatem, i zarządzeniami Rektora.
§7
Szkoła ma sztandar, który jest używany za zgodą Prorektora z okazji podniosłych uroczystości.
§8
W Szkole odbywają się uroczyste inauguracje roku akademickiego.
DZIAŁ II
ORGANIZACJA SZKOŁY
§9
- Podstawowymi jednostkami organizacyjnymi Szkoły są wydziały i kolegia.
- W Szkole, poza wydziałami i kolegiami, mogą działać jednostki organizacyjne, w tym studia i zakłady, wykonujące wspólne dla podstawowych jednostek organizacyjnych Szkoły zadania, w szczególności dydaktyczne, w tym służące zdobywaniu i rozwijaniu znajomości języków obcych, lub zadania służące podnoszeniu sprawności fizycznej.
- Jednostki organizacyjne określone w ust. 2 tworzy, przekształca i znosi Rektor na wniosek Prorektora, za zgodą Senatu. Jednostki te działają na podstawie regulaminów organizacyjnych wydanych przez Rektora na wniosek Prorektora, po zasięgnięciu opinii Senatu.
- Kierowników jednostek organizacyjnych określonych w ust. 2 powołuje i odwołuje Rektor na wniosek Prorektora. Powołanie następuje na czas określony lub nieokreślony; powołanie na czas określony może być odnawiane.
- Mienie podstawowych jednostek organizacyjnych Szkoły oraz jednostek organizacyjnych określonych w ust. 2 stanowi wydzielone mienie Szkoły. Jednostki te dysponują posiadanymi środkami finansowymi, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz uchwałami Senatu i zarządzeniami Rektora.
§10
W Szkole działa system biblioteczno-informacyjny wchodzący w skład systemu biblioteczno-informacyjnego Politechniki Warszawskiej.
§11
- Prorektor kieruje Szkołą, a w szczególności:
- reprezentuje Szkołę na zewnątrz, w tym dokonuje - w granicach posiadanych pełnomocnictw - czynności prawnych w imieniu Politechniki Warszawskiej, w sprawach dotyczących Szkoły,
- reprezentuje Rektora w sprawach Szkoły w kontaktach z władzami miasta Płocka i województwa mazowieckiego oraz z władzami województw przyległych,
- dba o właściwe wykonywanie zadań Szkoły,
- działa na rzecz zapewnienia właściwych warunków funkcjonowania Szkoły,
- podejmuje decyzje i dokonuje czynności prawnych, związanych z zatrudnianiem pracowników Szkoły,
- dba o przestrzeganie prawa oraz o porządek i bezpieczeństwo na terenie Szkoły,
- dba o zaspokojenie potrzeb socjalno-bytowych i zdrowotnych studentów oraz pracowników Szkoły,
- ustala organizację i zakres działania jednostek administracyjnych i jednostek pomocniczych Szkoły,
- sprawuje bieżący nadzór nad działalnością Szkoły, a w szczególności nad:
- funkcjonowaniem administracji Szkoły i służb administracyjno-finansowych jednostek organizacyjnych Szkoły,
- gospodarowaniem mieniem Szkoły,
- wykorzystaniem środków finansowych przydzielonych Szkole przez Politechnikę Warszawską oraz pochodzących z innych źródeł,
- rozpatruje odwołania od decyzji kierowników podstawowych jednostek organizacyjnych Szkoły i jednostek określonych w § 9 ust. 2,
- określa teren Szkoły w porozumieniu z właściwym organem samorządu terytorialnego,
- podejmuje decyzje we wszystkich sprawach dotyczących Szkoły, nie zastrzeżonych do kompetencji innych organów Uczelni.
- Prorektor jest przełożonym wszystkich pracowników Szkoły oraz przełożonym i opiekunem studentów Szkoły.
- Rektor Politechniki Warszawskiej może przekazać Prorektorowi inne uprawnienia dotyczące funkcjonowania Szkoły, w szczególności w sprawach należących do zakresu zadań innych prorektorów Politechniki Warszawskiej.
- Prorektor może pełnić jednocześnie funkcję dziekana wydziału, wchodzącego w skład Szkoły. Dziekan-elekt jest przedstawiany Rektorowi-elektowi Politechniki Warszawskiej jako kandydat na prorektora Politechniki Warszawskiej.
- Postanowienia ust. 4 stosuje się odpowiednio w odniesieniu do dyrektora kolegium zatrudnionego na stanowisku profesora zwyczajnego lub profesora nadzwyczajnego albo posiadającego stopień naukowy doktora habilitowanego.
§12
- Prorektor może powoływać swoich pełnomocników oraz komisje. Realizacja powyższego uprawnienia nie może naruszać zakresu uprawnień Prorektora wynikających z pełnomocnictw udzielonych przez Rektora.
- Prorektor ma zastępcę powoływanego na okres kadencji przez Rektora na wniosek Prorektora.
- Prorektor określa zakres działania zastępcy. Postanowienia ust. l zdanie drugie stosuje się odpowiednio.
§13
- W Szkole działa Rada Szkoły, będąca organem kolegialnym Szkoły, zwana dalej Radą.
- Rada, w zakresie nie naruszającym ustawowych kompetencji organów podstawowych jednostek organizacyjnych Szkoły:
- ustala ogólne kierunki działalności Szkoły,
- uchwala plany rzeczowo-finansowe Szkoły i ustala zasady gospodarowania środkami przyznanymi Szkole,
- sprawuje ogólny nadzór nad działalnością Szkoły i jej jednostek organizacyjnych, - ocenia działalność Prorektora,
- wyraża opinie i występuje z wnioskami we wszystkich sprawach Szkoły,
- podejmuje uchwały w sprawach dotyczących Szkoły, nie zastrzeżonych do kompetencji innych organów Uczelni,
- wyraża opinię społeczności akademickiej Szkoły we wszystkich sprawach, którymi społeczność ta jest zainteresowana.
- W przypadku określonym w § 27 ust. 4 Statutu Rada, w odniesieniu do działalności związanej z prowadzeniem w ramach Szkoły wspólnego kierunku studiów, wykonuje odpowiednie uprawnienia rady podstawowej jednostki organizacyjnej Uczelni.
- Kadencja Rady jest równa kadencji organów Uczelni.
§14
- W skład Rady wchodzą:
- Prorektor,
- zastępca Prorektora,
- dziekani i prodziekani wydziałów wchodzących w skład Szkoły,
- dyrektorzy i zastępcy dyrektorów kolegiów wchodzących w skład Szkoły,
- dyrektorzy instytutów istniejących w Szkole,
- zastępca dyrektora administracyjnego Politechniki Warszawskiej ds. Szkoły,
- zastępca kwestora Politechniki Warszawskiej ds. Szkoły,
- kierownicy jednostek organizacyjnych Szkoły, o których mowa w § 9 ust. 2,
- przedstawiciel samorządu studentów Szkoły.
- Rada, na wniosek Prorektora, w tajnym głosowaniu może powołać do swego składu, w liczbie nie większej niż trzy, inne osoby pełniące ważne funkcje organizacyjne w Szkole.
- W posiedzeniach Rady uczestniczą z głosem doradczym przedstawiciele związków zawodowych działających w Szkole, po jednym z każdego związku.
- Prorektor może zapraszać na posiedzenia Rady inne osoby z własnej inicjatywy lub na wniosek Rady.
§15
- Posiedzenia Rady zwołuje i im przewodniczy Prorektor. W razie nieobecności Prorektora posiedzeniom Rady przewodniczy jego zastępca.
- Rada wybiera spośród swoich członków sekretarza Rady.
- W zakresie nieuregulowanym w Regulaminie, do działania Rady stosuje się odpowiednio postanowienia załącznika 6 do Statutu, dotyczące rady wydziału.
DZIAŁ III
ADMINISTRACJA SZKOŁY
§16
- Zadania o charakterze administracyjnym, finansowym, technicznym i usługowym, związane z funkcjonowaniem Szkoły, są wykonywane przez wyspecjalizowane jednostki i komórki administracyjne oraz jednostki pomocnicze, tworzące administrację Szkoły.
- Zadania określone w ust. l, związane z funkcjonowaniem podstawowych jednostek organizacyjnych Szkoły oraz jednostek określonych w § 9 ust. 2, mogą być wykonywane przez służby administracyjno-finansowe tych jednostek.
§17
- Administracją Szkoły oraz jednostkami pomocniczymi kieruje zastępca dyrektora administracyjnego Politechniki Warszawskiej ds. Szkoły, zwany dalej zastępcą dyrektora, działający w porozumieniu z Prorektorem.
- Pracownicy służb administracyjno-finansowych, o których mowa w § 16 ust. 2, podlegają kierownikom właściwych jednostek organizacyjnych.
§18
- Jednostkami administracyjnymi Szkoły są działy i samodzielne stanowiska pracy.
- Jednostkami pomocniczymi są domy studenckie i hotele pracownicze.
- Jednostką administracyjną Szkoły, wykonującą zadania fmansowo-księgowe, jest kwestura Szkoły.
- Jednostki i komórki administracyjne oraz jednostki pomocnicze Szkoły tworzy, przekształca i znosi Prorektor na wniosek zastępcy dyrektora.
§19
- Do zadań zastępcy dyrektora należy w szczególności:
- sporządzanie analiz ekonomicznych oraz planów ekonomiczno-finansowych działalności Szkoły,
- podejmowanie decyzji związanych z zarządzaniem mieniem Szkoły, jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej,
- podejmowanie decyzji w zakresie wykonywania zadań o charakterze administracyjnym, technicznym i usługowym.
- Zastępca dyrektora jest odpowiedzialny za gospodarowanie mieniem Szkoły i jego zabezpieczenie, w tym za eksploatację budynków i urządzeń, inwestycje i remonty oraz ochronę przeciwpożarową, a także za bezpieczeństwo i higienę pracy oraz sprawy socjalne i ochrony zdrowia pracowników i studentów Szkoły.
- Z tytułu odpowiedzialności określonej w ust. 2 zastępca dyrektora sprawuje nadzór nad wszystkimi jednostkami Szkoły w zakresie działalności administracyjnej, finansowej, technicznej i usługowej.
§20
- Zastępcę dyrektora powołuje na czas nieokreślony i odwołuje Rektor na wniosek dyrektora administracyjnego Politechniki Warszawskiej, zaakceptowany przez Prorektora.
- Zastępcą dyrektora może być osoba posiadająca kwalifikacje odpowiadające zajmowanemu stanowisku.
- W razie nieobecności zastępcy dyrektora, jego zadania może wykonywać kierownik jednostki administracyjnej Szkoły, wyznaczony przez Prorektora w uzgodnieniu z dyrektorem administracyjnym Politechniki Warszawskiej.
§21
- Kwesturą Szkoły kieruje zastępca kwestora Politechniki Warszawskiej ds. Szkoły.
- Zastępcę kwestora ds. Szkoły powołuje na czas nieokreślony i odwołuje Prorektor na wniosek zastępcy dyrektora ds. Szkoły, uzgodniony z kwestorem Politechniki Warszawskiej.
DZIAŁ IV
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§22
W sprawach nie uregulowanych w Regulaminie stosuje się odpowiednio postanowienia Statutu.
§23
Członkowie społeczności akademickiej Szkoły mogę organizować i odbywać na jej terenie zgromadzenia na zasadach i przy zachowaniu przepisów porządkowych określonych w Statucie. Odpowiednie uprawnienia i obowiązki Rektora dotyczące zgromadzeń, określone w załączniku 5 do Statutu, przysługują Prorektorowi.