Uchwała nr 197/XLIV/2002
Senatu Politechniki Warszawskiej z dnia 20 marca 2002 r.
w sprawie zmiany w Statucie Politechniki Warszawskiej
Działając na podstawie art. 11 ustawy z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym (Dz. U. nr 65, poz. 385 z późn. zm.) oraz § 46 ust. 2 lit. a Statutu PW, Senat Politechniki Warszawskiej wprowadza zmiany do Statutu Politechniki Warszawskiej określone w załączniku do niniejszej uchwały.
Kolegia utworzone na podstawie § 40 Statutu PW stają się kolegiami w rozumieniu § 26a Statutu.
Do czasu przeprowadzenia w kolegiach wyborów zgodnie ze Statutem PW:
- dyrektorzy kolegiów i ich zastępcy zachowują swe stanowiska,
- rady kolegiów działają w dotychczasowym składzie.
Sekretarz Senatu |
R e k t o r |
dr Teresa Kotaszewicz |
prof. dr hab. Jerzy Woźnicki |
Załącznik do Uchwały Nr 197/XLIV/ Senatu PW
z dnia 20 marca 2002 r.
W Statucie Politechniki Warszawskiej wprowadza się następujące zmiany:
- tytuł Rozdziału l w DZIALE II otrzymuje brzmienie:
"WYDZIAŁ, KOLEGIUM, SZKOŁA",
- § 25 otrzymuje brzmienie:
"§ 25
Podstawowymi jednostkami organizacyjnymi Uczelni są wydziały i kolegia.",
- po § 26 dodaje się § 26a w brzmieniu:
"§ 26a
- Kolegium jest powołane do samodzielnego organizowania i prowadzenia działalności dydaktycznej, naukowej i innej, związanej z kierunkiem lub kierunkami studiów w Politechnice Warszawskiej oraz z odpowiednimi dyscyplinami naukowymi.
- Kolegium zatrudnia w pełnym wymiarze czasu pracy co najmniej 8 osób zajmujących stanowiska profesora zwyczajnego lub profesora nadzwyczajnego albo posiadających stopień naukowy doktora habilitowanego.
- Mienie kolegium stanowi wydzieloną część mienia Uczelni. Kolegium dysponuje posiadanymi środkami finansowymi zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz uchwałami Senatu i zarządzeniami Rektora.",
- §§ 27 - 29 otrzymują brzmienie:
"§ 27
- Szkoła obejmuje co najmniej dwie podstawowe jednostki organizacyjne Uczelni, w tym co najmniej jeden wydział.
- Szkoła jest powołana do prowadzenia działalności dydaktycznej, naukowej lub technicznej, w szczególności związanej z kierunkami studiów prowadzonych w poszczególnych jej jednostkach organizacyjnych lub wspólnie w ramach szkoły.
- Szkoła może być utworzona, gdy prowadzenie działalności w ramach szkoły umożliwia istotne zwiększenie efektów lub istotne zmniejszenie kosztów tej działalności.
- Do szkoły, w ramach której prowadzony jest co najmniej jeden wspólny kierunek studiów, w zakresie działalności związanej z tym kierunkiem studiów stosuje się odpowiednio postanowienia statutu dotyczące podstawowych jednostek organizacyjnych Uczelni.
- Szkołą kieruje prorektor. Szczegółowe zasady funkcjonowania oraz organizację szkoły określa jej regulamin organizacyjny uchwalony przez Senat na wniosek Rektora.
§ 28
- Rektor, po zasięgnięciu opinii kierowników zainteresowanych podstawowych jednostek organizacyjnych Uczelni, może utworzyć - za zgodą Senatu -międzywydziałową jednostkę organizacyjną realizującą wspólne przedsięwzięcia dydaktyczne, naukowe lub organizacyjne zainteresowanych jednostek. Jednostka międzywydziałowa działa na podstawie regulaminu organizacyjnego wydanego przez Rektora po zasięgnięciu opinii Senatu.
- Podstawowe jednostki organizacyjne Uczelni, za zgodą Rektora, mogą także podejmować wspólne przedsięwzięcia dydaktyczne, naukowe lub organizacyjne inne, niż określone w ust. l lub w § 27.
- Zasady prowadzenia przedsięwzięć, o których mowa w ust. 2, określa Rektor.
§ 29
Podstawowe jednostki organizacyjne Uczelni oraz szkoły tworzy, znosi i przekształca Senat na wniosek Rektora.",
- po § 29 dodaje się § 29a w brzmieniu:
"§ 29a
- Z zastrzeżeniem ust. 2 i 3 oraz § 26a, postanowienia statutu dotyczące wydziału, jednostek i komórek organizacyjnych wydziału oraz rady wydziału, dziekana i prodziekana stosuje się odpowiednio do kolegium, jego jednostek i komórek organizacyjnych oraz rady, dyrektora i zastępców dyrektora kolegium.
- Odnoszące się do wydziału postanowienia statutu dotyczące wyborów stosuje się odpowiednio do kolegium, chyba że uchwała Senatu, o której mowa w § 69, stanowi inaczej.
- Dyrektorem kolegium może być nauczyciel akademicki posiadający stopień naukowy doktora.",
- użyte wielokrotnie w różnych przypadkach wyrazy "instytut wydziałowy" zastępuje się wyrazem "instytut" użytym w odpowiednim przypadku,
- w Rozdziale 2 DZIAŁU II skreśla się śródtytuł "Instytut wydziałowy o zadaniach ogólnouczelnianych",
- skreśla się § 33,
- w § 37 skreśla się ust. 2,
- § 42 otrzymuje brzmienie:
"§ 42
- Organami kolegialnymi Politechniki Warszawskiej są: Senat i rady podstawowych jednostek organizacyjnych Uczelni.
- Organami jednoosobowymi Politechniki Warszawskiej są: Rektor, dziekani i dyrektorzy kolegiów.",
- w § 49 ust. l lit. b i c otrzymują brzmienie:
"b) pięciu prorektorów; liczba prorektorów może zostać zwiększona w przypadku utworzenia szkoły, o której mowa w § 27,
c) dziekani oraz dyrektorzy kolegiów,",
- skreśla się § 57,
- § 94 otrzymuje brzmienie:
"§ 94
- Z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, nie można jednocześnie pełnić żadnych dwóch spośród następujących funkcji: rektor, prorektor, dziekan, prodziekan, dyrektor kolegium, zastępca dyrektora kolegium, dyrektor instytutu, zastępca dyrektora instytutu.
- Dziekan wydziału wchodzącego w skład szkoły, o której mowa w § 27, może być jednocześnie prorektorem.
- Postanowienia ust. 2 stosuje się odpowiednio do dyrektora kolegium wchodzącego w skład szkoły, o której mowa w § 27.",
- § 126 i § 127 otrzymują brzmienie:
"§ 126
- Na wniosek dyrektora administracyjnego Rektor powołuje na czas nie określony czterech zastępców dyrektora administracyjnego. Zastępcami dyrektora administracyjnego są w szczególności: kwestor oraz osoba kierująca administracją szkoły działającej poza siedzibą Uczelni.
- Zastępców dyrektora administracyjnego odwołuje Rektor na wniosek dyrektora administracyjnego.
- Powołanie i odwołanie zastępcy dyrektora administracyjnego do spraw szkoły działającej poza siedzibą Uczelni, następuje po zasięgnięciu opinii prorektora kierującego szkołą.
§127
- Zakresy działania zastępców dyrektora administracyjnego, z zastrzeżeniem ust. 2, ustala dyrektor administracyjny w uzgodnieniu z Rektorem. Obowiązki i uprawnienia kwestora, jako głównego księgowego, określają odrębne przepisy.
- Zakres działania zastępcy dyrektora administracyjnego do spraw szkoły działającej poza siedzibą Uczelni określa regulamin organizacyjny szkoły.",
- po § 205 dodaje się § 205a w brzmieniu:
"§ 205a
Postanowienia statutu dotyczące szkoły, o której mowa w § 27, nie mają zastosowania do jednostek organizacyjnych utworzonych na podstawie § 40 statutu, w których nazwie występuje wyraz "szkoła".