Uchwała nr 13/XLIV/1999
Senatu Politechniki Warszawskiej z dnia 24 listopada 1999 r.
w sprawie utworzenia Funduszu Modernizacji i Rozwoju Uczelni oraz wprowadzenia regulaminu jego wykorzystania
Senat Politechniki Warszawskiej działając na podstawie § 46 ust. 2 lit. j oraz § 115 ust. 2 Statutu PW, w nawiązaniu do uchwały nr 25/XLIII/97 Senatu PW z dnia 29 stycznia 1997 r. w sprawie kosztów ogólnych, postanawia co następuje:
- Utrzymuje się zasadę, ustaloną w uchwale nr 25/XLIII/97 Senatu PW z dnia 29 stycznia 1997 r., przekazywania corocznie na fundusz zasadniczy Uczelni środków finansowych, stanowiących różnicę pomiędzy kwotą odpisów na koszty ogólne i kwotą przeznaczoną w planie rzeczowo finansowym Uczelni na koszty związane z zarządzaniem i administrowaniem Uczelnią.
- Środki finansowe ustalone zgodnie z pkt l, zwane Funduszem Modernizacji i Rozwoju Uczelni przeznacza się na rozwój Uczelni, w szczególności na przedsięwzięcia modernizacyjne. Senat może określić również inne źródła zwiększania Funduszu, niż określone w pkt. l.
- Wprowadza się : "Regulamin wykorzystania Funduszu Modernizacji i Rozwoju Uczelni", stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
- Traci moc "Regulamin przyznawania środków z Funduszu Rozwoju Uczelni" (załącznik do uchwały nr 95/XLIII/98 Senatu PW z dnia 25 lutego 1998 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu przyznawania środków z Funduszu Rozwoju Uczelni).
Sekretarz Senatu |
R e k t o r |
dr Teresa Kotaszewicz |
prof. dr hab. Jerzy Woźnicki |
załącznik do uchwały nr 13/XLIV/99
Senatu PW z dnia 24 listopada 1999 r.
Regulamin wykorzystania Funduszu Modernizacji i Rozwoju Uczelni
I. Przeznaczenie Funduszu
- Fundusz Modernizacji i Rozwoju Uczelni, zwany dalej "Funduszem" służy wspieraniu przedsięwzięć rozwojowych Uczelni, w tym inicjatyw mających na celu poszerzanie obszarów działalności dydaktycznej i badawczej Politechniki Warszawskiej oraz poprawy stanu Jej bazy materialnej w wyniku adaptacji i modernizacji.
- Fundusz jest przeznaczony na finansowanie projektów, mających w szczególności na celu:
- wprowadzanie nowych metod nauczania,
- wdrażanie elastycznego systemu studiów,
- inicjowanie kształcenia interdyscyplinarnego i międzywydziałowego,
- tworzenie nowych kierunków studiów,
- poprawę warunków i zwiększenie efektywności badań naukowych,
- wprowadzanie zaawansowanych technologii kształcenia i rozwiązań organizacyjnych w zarządzaniu,
- poprawę warunków kształcenia i pracy w Uczelni,
- przekształcenia organizacyjne jednostek.
II. Zasady rozdziału środków finansowych
- Rozdział środków finansowych Funduszu odbywa się w drodze konkursu projektów.
- Terminy, zakresy tematyczne i kwoty środków finansowych konkursów ogłasza Rektor.
- Zasady opracowania zgłoszeń w ramach konkursu przygotowuje Rektorska Komisja ds. Modernizacji i Rozwoju Uczelni, zwana dalej "Komisją".
- Uprawnionymi do składania wniosków o finansowanie projektów są:
- dziekani, reprezentujący własny wydział lub występujący w imieniu grupy wydziałów,
- kierownicy pozawydziałowych jednostek organizacyjnych PW.
- Wnioski rozpatruje Komisja i przedkłada Rektorowi propozycje rozstrzygnięcia konkursu.
- Decyzje w sprawie przyznania środków finansowych na realizację projektów podejmuje Rektor.
- Przyznanie środków finansowych na realizację projektu jest potwierdzane porozumieniem Rektora z wykonawcą. Porozumienie zawiera warunki rozliczenia projektu.
III. Ocena realizacji projektów
- Do oceny realizacji projektu uprawniona jest Komisja.
- Komisja przekazuje Rektorowi opinię dotyczącą realizacji projektu oraz propozycje w sprawie jego rozliczenia.
- W odniesieniu do jednostek organizacyjnych, które nie zrealizują zobowiązań zawartych w porozumieniu, rodzaj konsekwencji i tryb ich wprowadzania określa Rektor.