Zakres działań DKK
				         
		          
1.	Dział Księgowości – jest jednostką organizacyjną powołaną do realizacji zadań z zakresu: ewidencji dowodów księgowych w systemie finansowo-księgowym, analizy kosztów i przychodów jednostek organizacyjnych PW, sprawozdawczości dotyczącej podatku VAT i podatku dochodowego od osób prawnych oraz innej sprawozdawczości finansowej.
2.	Zakres działania Działu Księgowości obejmuje:
1)	księgowanie w systemie finansowo-księgowym wstępnie wprowadzonych dowodów księgowych w jednostkach organizacyjnych;
2)	przyjmowanie i sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym dowodów księgowych, stanowiących podstawę do płatności walutowych oraz płatności dotyczących programów międzynarodowych;
3)	obsługę finansowo-księgową projektów badawczych i edukacyjnych;      
4)	weryfikację i analizę księgowań kosztów, przychodów i funduszy;
5)	przygotowywanie sprawozdań i deklaracji, których obowiązek składania wynika z przepisów ustaw:
a)	podatku VAT,
b)	podatku dochodowego od osób prawnych,
c)	podatek u źródła,
d)	wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
6)	analizę i przygotowanie danych pod kątem rocznego zamknięcia ksiąg rachunkowych;
7)	przygotowywanie danych na potrzeby sprawozdania finansowego Uczelni i sprawozdań statystycznych;
8)	administrowanie modułami CO Controling, FI  Finanse,  SD Sprzedaż i Dystrybucja w zakresie merytorycznym, w tym  nadzór nad poprawnością i kompletnością danych w systemie finansowo-księgowym, tworzenie założeń do zmian w konfiguracji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz testowanie wprowadzonych rozwiązań;
9)	tworzenie założeń do zmian w zakresie ewidencji księgowej w module MM Gospodarka materiałowa i przekazywanie ich administratorowi modułu  MM;
10)	monitorowanie, gromadzenie i wprowadzanie danych do systemów MNiSW i GUS w zakresie informacji niezbędnych do bieżącej sprawozdawczości i ewaluacji Uczelni;
11)	udostępnianie danych w zakresie informacji niezbędnych do bieżącej sprawozdawczości i ewaluacji Uczelni;
12)	określanie wymagań funkcjonalnych dla informatycznych systemów wsparcia procesów, o których mowa w pkt 10 i 11.
3.	W skład Działu Księgowości wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)	Sekcja Programów Międzynarodowych i Obsługi Dewizowej wykonująca następujące zadania:
a)	przyjmowanie i kontrola formalno-rachunkowa dowodów księgowych programów międzynarodowych oraz dowodów księgowych w walucie obcej,
b)	obsługa finansowo-księgowa programów międzynarodowych,
c)	obsługa płatności walutowych i płatności krajowych dotyczących programów międzynarodowych,
d)	analiza i weryfikacja rozrachunków z tytułu programów międzynarodowych,
e)	weryfikacja sprawozdań finansowych programów międzynarodowych,
f)	analiza i weryfikacja rozrachunków z dostawcami zagranicznymi z tytułu dostaw towarów i usług,
g)	analiza i wycena środków pieniężnych na kontach bankowych walutowych, 
h)	obsługa finansowo-księgowa wyjazdów zagranicznych w zakresie: wypłat zaliczek, przedpłat związanych z wyjazdami oraz rozliczania wyjazdów zagranicznych,
i)	przygotowanie i analiza danych z zakresu rozliczeń dewizowych pod kątem rocznego zamknięcia ksiąg rachunkowych;
2)	Sekcja Księgowania Dokumentów wykonująca następujące zadania:
a)	księgowanie w systemie finansowo-księgowym wstępnie wprowadzonych dowodów księgowych w jednostkach gospodarczych,
b)	wprowadzanie i księgowanie pozostałych dowodów księgowych, 
c)	przyjmowanie, kontrola formalno-rachunkowa i księgowanie faktur związanych z wewnątrzwspólnotowym nabyciem towarów, importem usług i odwrotnym obciążeniem,
d)	przyjmowanie faktur sprzedaży od jednostek organizacyjnych i przekazywanie do archiwizowania,
e)	przyjmowanie i weryfikacja rejestrów VAT w celu sporządzenia deklaracji VAT,
f)	sporządzanie sprawozdań JPK VAT i deklaracji VAT,
g)	kontrola i uzgadnianie rozrachunków z tyt. VAT;
3)	Sekcja Analizy Kosztów wykonująca następujące zadania:
a)	analiza zapisów na kontach księgowych kosztów, przychodów i funduszy,
b)	obsługa finansowo-księgową projektów badawczych, edukacyjnych oraz pozostałych projektów krajowych,
c)	weryfikacja sprawozdań finansowych projektów,
d)	analiza i weryfikacja rozrachunków z tytułu projektów, 
e)	analiza sald środków pieniężnych na kontach bankowych projektów,
f)	przyjmowanie, weryfikacja i księgowanie poleceń księgowania,
g)	uzgadnianie arkuszy spisu z natury prac w toku,
h)	tworzenie i rozwiązywanie rezerw,
i)	ewidencja i rozliczanie czynnych rozliczeń międzyokresowych kosztów i przychodów,
j)	przygotowanie i analiza danych z zakresu kosztów, przychodów i funduszy do rocznego zamknięcia ksiąg rachunkowych i sprawozdawczości finansowej Uczelni.
4.	Dział Księgowości podlega kwestorowi.