REFERENT/ SPECJALISTA DS. PUBLIKACJI ELEKTRONICZNYCH – KOORDYNATOR
OFICYNA WYDAWNICZA PW
Umowa na czas określony.
*Zaszeregowanie kandydatki/kandydata zależeć będzie od jej/jego kompetencji i doświadczenia.
Stanowisko pracy związane z zarządzaniem informacją naukową, obsługą stron internetowych i innymi aspektami cyfrowych publikacji naukowych. Zatrudniona osoba będzie odpowiedzialna za zarządzanie treściami naukowymi i cyfrowymi, zapewniając ich jakość i dostępność dla użytkowników w kraju i za granicą. Wymaga to kompetencji zarówno technicznych, jak i organizacyjnych, a także umiejętności pracy zespołowej i samodzielnej.
Główne obowiązki na stanowisku pracy:
- budowanie i zarządzenie systemem wydawniczym Uczelni;
- rozpowszechniania online publikacji elektronicznych, w tym przygotowywanie, konwersje, formatowanie i optymalizacja plików elektronicznych i tekstu;
- wspomaganie redakcji czasopism w prawidłowym funkcjonowaniu systemu i indeksowaniu czasopism;
- obsługa danych i metadanych do naukowych i nienaukowych baz danych;
- tworzenie pełno tekstowego xml;
- obsługa cyfrowych identyfikatorów (DOI) czasopism i monografii w odniesieniu do systemów baz danych;
- pomoc w ocenie i analizie jakości publikacji naukowych oraz w zakresie rozwoju czasopism naukowych;
- gromadzenie i archiwizacja publikacji elektronicznych;
- tworzenie/weryfikacja plików w formatach elektronicznych epub/mobi/html ;
- pomoc we wdrażaniu międzynarodowych standardów publikowania i prac redakcyjnych;
- zarządzanie treściami na stronach internetowych.
Wymagania formalne, które powinny być udokumentowane przez kandydatów:
- praktyczne doświadczenie w zakresie przygotowywania i rozpowszechniania publikacji elektronicznych – co najmniej 2 lata (w przypadku wykształcenia średniego – co najmniej 4 lata);
- doświadczenie w pracy z różnymi systemami CMS – co najmniej 2 lata (w przypadku wykształcenia średniego – co najmniej 4 lata);
- znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym swobodne czytanie tekstów branżowych, prowadzenie korespondencji i obsługę programów i baz (pożądany poziom B2 lub C1);
- wykształcenie wyższe (preferowane).
Pożądane kompetencje:
- znajomość zasad upowszechniania elektronicznych publikacji naukowych, w tym wiedza o bazach danych i repozytoriach treści naukowych;
- biegłość w obsłudze komputera, znajomość środowiska Windows, pakietu Office 365 ze szczególnym uwzględnieniem MS Teams, Sharepoint oraz w zakresie edycji plików PDF;
- znajomość XML i HTML, CSS, Drupal, WordPress;
- znajomość obsługi aplikowania i deponowania treści do zasobów (baz danych);
- wykształcenie wyższe kierunkowe w zakresie informacji naukowej lub/i baz danych;
Pożądane cechy:
- bardzo dobra organizacja pracy i zdolność prowadzenia kilku zadań równolegle;
- umiejętność samodzielnego wyszukiwania, gromadzenia, kompilacji, raportowania i opracowania informacji;
- dokładność i rzetelność;
- wysoki poziom kultury osobistej.
Mile widziane:
- umiejętność obsługi programów graficznych (InDesign, Acrobat Pro, Illustrator, Corel);
- doświadczenie redakcyjne lub wydawnicze;
- znajomość specyfiki pracy jednostki uczelni publicznej;
- znajomość narzędzi analityki internetowej.
Oferujemy:
- zatrudnienie w trybie stacjonarnym na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy;
- możliwość udziału w szkoleniach ukierunkowanych na dalszy rozwój i podnoszenie kwalifikacji;
- możliwość skorzystania z pakietu ubezpieczeń grupowych oraz oferty socjalnej skierowanej do pracowników PW;
- dobrą atmosferę w zespole.
Zainteresowane osoby prosimy o przesyłanie dokumentów poprzez poniższy link: https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=2765b87063cc4fd8ba50ea0eb6471b81
w terminie do dnia 4 października 2024 r.
Zastrzegamy sobie prawo do skontaktowania się jedynie z wybranymi osobami. Nadesłanych dokumentów nie zwracamy.